Leelou Blogs

Friday, October 29, 2010

pertama setelah lama..

pertama setelah lama??pa maknanya??
ahhaa...mari kita rungkai..

semuanye bermula ketika......
aku melangkah naik ke semester 5..(oke x sedap)

kali pertama,dgn penuh excited aku pergi ke sane
tp xde..
kali kedua pergi ke sane..
pon xde..

kali ketige...oke kali ni ade..
alhamdulillah..(lega da lega daa...)
masuk2 je,tgk sekeliling,oke x ramai..klw x ramai maknanya best la
sebab xd la crowd dan bingit sgt dengan cerita2 rakyat yg di jaja..
aku duduk dan menunggu bersama yg lain..
tak lama pastu masuk org yg ditunggu..
dan memperkenalkan diri..

oke letih la nk selindung2 ni(oke idea nk putar da xd)
cmni je la...aku masuk kelas seni dalam pendidikan..(ha kn senang,setel!)

mgu ketiga baru kami dipertemukan dgn lecturer...(Dr. Roskang Jailani)
pertemuan pertama, kami di tanya kenapa pilih subjek ni?
oke masing2 blur xtau nk jwb balik(termasuk ak..erkk blurr balik daa..)
bila msg2 da blur, Dr.bg 1 esaimen..

esaimennye, "KAMU KENA HAFAL SATU LAGU DAN MGU DEPAN KENA NYANYI"
ha oke!apekah?
aku da mula pikir,aku ni masuk kelas nyanyian ker??

(seminggu selepas kejadian)
masuk ke kelas seperti biase,tp agak menggigil
gigil sebab ape??sebab kena nyanyi..
ahhaaa kerja gile..x pnh kot nyanyi depan khalayak(jgn wat naya badan wey)
lecturer pon masuk..masing2 wat cm bese,cm xd pape yg berlaku(dgn harapan Dr. x igt tugasan yg kami kena wat..)
alhamdulillah smpi kelas habis,xd sorg pon yg mengingatkan(dan menjangkakan Dr. pon x igt)
rupa2nya, Dr. wat2 x igt...
ahhaa kelakar(tp at least selamat la x kena MENYUMBANGKAN lagu ptg 2..rosak2..)
mmg menguji mental betol..ehheee..

oke balik kpd topik "KENAPA KAMU PILIH SUBJEK NI??"
aku pun pikir pny pikir knp ambil subjek ni..
erm..sebab kawan??
mungkin la kot..tp 2 jd alasan yg keberapa ntah..
yg pastinya alasan utama sebab aku rasa aku suka seni..
dulu time sekolah menengah aku x berpeluang nak ambil subjek seni..
kali terakhir aku belajar seni masa darjah 6(wat cetak corak2 gne kentang,bawang, btg betik..ape eik namenye)..hah 2 la last time..
then bila masuk u,aku berpeluang ambik subjek seni..so i grap the opportunity(cet speaking..)

seni ni lbh byk menggunakan kemahiran praktikal drpd teori kn..so aku rase ak lbh terdorong utk melakukan sesuatu perbuatan utk menyelesaikan sesuatu drpd berpikir utk selesaikannya..
lgpun kalau kita buat perkara yg praktikal,kita mudah igt kn...(kan?)

oke sekarang aku da jauh lari drpd tajuk asal..
erm..sebenarnya aku nk gtau yg blog ni aku da lama buat,tp x pnh post ape2..
jd inilah yg PERTAMA SETELAH LAMA..(uhhuuuuu)

oke tu jek..bai!





No comments:

Post a Comment